вівторок, 17 березня 2020 р.

Українська мова

17.03.2020
С.147 Впр. 290 (усно), 291, 292( списати, виконати завдання), повторити словникові слова.

18.03.2020
с.150 Впр. 295, 296 (усно), 297

19.03.2020
Розвиток зв'язного мовлення

-  Чи знаєте ви, хто винайшов телебачення?
-  Телебачення виникло як результат більш ніж десяти різних відкриттів та винаходів. Основоположником електронного телебачення вважається Борис Львович Розинг – професор Петербурзького технологічного університету. Простоту і компактність сучасних телевізорів забезпечила схема, створена в Ташкенті Б. П. Грабовським. Перші телевізори почав випускати в 1935 році Ленінградський завод ім. Козицького.
-  А для чого потрібно нам телебачення?
-Для людини ХХІ століття інформація – це один із головних складників її суспільного та особистого життя. Ми не можемо жити, не знаючи, що відбувається у нашій країні, чим живе світ.
    Сучасна людина не уявляє своє життя без телевізора. Дехто настільки проймається побаченим і почутим, що це замінює йому власне життя. І у відповідь на питання своїх друзів про справи, він починає переказувати зміст фільмів, ток-шоу, серіалів, новин. Таких людей називають телеманами. І це не приносить користі людині, а навпаки шкодить їй: обмежується рухова діяльність, псується зір, гасне прагнення до творчості,.
    Кожен із вас повинен дивитися ті передачі, які відповідають вашому віку, які розвиватимуть ваші розумові здібності, творчу уяву, прагнення до пошуку нового і цікавого.
    Відоме українське прислів’я: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти» можна перефразувати так: «Скажи мені, які твої улюблені телепередачі, і я скажу тобі, хто ти». Телесмаки людини свідчать про рівень її розумових здібностей, про її духовний світ.
    Кожен може вибрати передачу, яка йому найбільше подобається. Ті, кому до вподоби музика, можуть слухати концерти. Любителі спорту можуть дивитися футбольні чи хокейні матчі. Телебачення розширює наші знання про світ, у якому ми живемо. Сидячи у затишній кімнаті перед телевізором, люди можуть побувати в різних країнах, подорожувати по світу, відкривати для себе нове і незвідане. Вони можуть бачити красу екзотичних рослин, спостерігати за життям тварин в жарких джунглях та на холодному Північному полюсі.
- А які передачі ви дивитесь по телевізору?
- Чим вони вам цікаві?
- Яка з телепередач вам подобається найбільше?
- Що в цій передачі вам найцікавіше?
- Хто з ваших рідних і друзів теж любить цю телепередачу?
- Чи обговорюєте ви побачене?
- Яку користь приносить вам улюблена передача?

Оголошую конкурс на найкращий твір про улюблену телепередачу. Головне завдання – написати про телепередачу так, щоб всім захотілося її переглянути.

- Ознайомтеся з підказкою, яка допоможе вам послідовно викласти свої думки.
                  План
1. Як називається твоя улюблена телепередача?
2. Про що вона?
3. Чи є в цій передачі найцікавіше місце чи момент?
4. Чи допомагає тобі ця телепередача в житті? Як?
5. Чому саме вона для тебе найулюбленіша?
Словникова робота
-  Доберіть до поданих слів синоніми.
Переглядаю – 
Телепередача – 
-  Значення слів:
Телепередача – спосіб передачі і прийому на екран зображень нерухомих і рухомих об’єктів на далекі відстані з телевізійного центру.
Трансляція – передавання на віддаль мови, музики, зображення засобами радіо та телебачення.
Складання усної розповіді за планом
-Самостійно обдумайте свій твір за поданим планом. 
   Орфографічна робота.(Використовуй ці слова)
    Телепередача, подобається, повчальний зміст, збагачує знаннями, спонукає до роздумів, розвиває мислення, приносить задоволення, обговорюємо, сперечаємося, організовуємо подібну гру.

Чекаю цікавих творів !!!

30.03
с. 152 Впр. 299 (попрацюй за таблицею, зверни увагу на закінчення дієслів), с.153 прочитай правило, запам'ятай,), впр.300, 301. Повтори за підручником тему "Іменник"(уважно прочитай всі правила)

31.03
с.154-155 Впр.302 (попрацюй з таблицею, зверни увагу на закінчення дієслів, прочитай правило), впр.303 (спиши вірш, виконай завдання), впр.304.

 Пройдіть тест з української мови, переходь за посиланням https://forms.gle/ (для тих учнів, які відправили не підписані тести або не отримали його, список учнів надішлю через вайбер)

01.04
Тема: Часи дієслова.Змінювання дієслів за часами і числами.
С.156-157 Впр.306 (попрацюй з таблицею, зверни увагу на закінчення дієслів, прочитай правило) , 307, 308 (виконай письмово,  надішли на Email або через вайбер  до 02.04.(9.00)

02.04
Тема :Часи дієслова.Змінювання дієслів за часами і числами.
с.158 Впр. 310 (розглянь таблицю змінювання дієслів минулого часу), впр.311 (списати, виконати завдання, зверни увагу на висновок внизу),312 (усно), 313 ( списати, 3 завдання теж письмово). Виконану роботу надішли на Email або через вайбер  до 03.04.(9.00)

07.04
Тема: « Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами».
С.160 Впр.314 (підручник), С.112 пр.275 (збірка).
 Уважно подивись на таблицю с.158 (вгорі)
Запиши слова , встав пропущені букви у закінченні :
Помож...ш, скаж...ш, ь, зітр...ш, дзвон...те, відчува...те, жив...мо, одяга..., діл...мось.
Виконану роботу надішли на Email або через вайбер  до 08.04.

08.04
Тема: Часи дієслова.Змінювання дієслів за часами і числами.
С. 92 повтори  (збірка), виконай завдання із збірки : с.112 впр. 274, 272 (надпиши зверху особу і число дієслова), с. 108 впр.264( спиши вірш, надпиши зверху число, рід).
Виконай онлайн тест за темою "Дієєслово" (отримаєте на електронну скриньку)
Перейди за посиланням https://forms.gle/pKiTS8jdHbqcmF268

Зроби  руханку, перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=NcI3S6eGxsI

09.04
Тема:« Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами».
Виконай завдання в збірці С.111-112 впр.273 (також визнач особу дієслів), 270, с.105 вр.259 (виконай всі завдання)
Зроби  руханку, перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=NcI3S6eGxsI

13.04.
Тема:« Дієслова на -ся (літературна вимова і правопис)».
С.160-162 Впр. 315 (усно), 316, 317, 318.Пригадай правило с. 161-162.

14.04
Тема: «Урок розвитку зв’язного мовлення».

-   Вам подобається людина, котра весь час обманює, від якої ніколи правди не діждешся?

-          Звичайно, ніхто не любить, коли йому говорять неправду, обманюють. Правда, чесність, справедливість – найсвятіші моральні істини для всіх людей. Правда… Що є вище цієї моральної категорії? До неї прагнуть, її шукають, за нею живуть – і тільки тоді почуваються щасливими. Споконвіку правда долає кривду. Її уславила народна мудрість.

·        Правда очі коле.    

·        Правди люди не люблять, та все шукають її.

·        Краще гірка правда, ніж солодка брехня.

·        Всяк про правду трубить, та не всяк ту правду любить.

·        Брехня тільки доти стоїть, поки правда не прийде.

-          Яку людину ми називаємо правдивою

-          Обманювати дуже негарно. Поміркуйте, чому. 



Прочитай текст. 


Пролунав дзвінок. Всі діти побігли на шкільне подвір’я. Олег повернувся в клас, щоб взяти м’яча. Коли він зайшов, побачив Петрика, який щось виймав із портфеля Марійки. Це був гаманець.

   Петрик з переляку відразу поклав гаманець на місце і, почервонівши, сказав: «Олеже, не говори нікому, я більше цього не робитиму». Але Олег відповів: «Ні, хай буде по правді, хай всі знають, що ти злодій!»

    На другий день Петрика не було у школі, наступного дня – теж.

    Всі подумали, що він захворів. Але Олег відчув щось недобре і після уроків пішов відвідати однокласника.

    Петрик зустрів друга, опустивши очі донизу. Він розповів Олегу, що не ходив до школи, бо йому дуже соромно за свій вчинок. Як він зрадів, дізнавшись, що Олег про це нікому не розповів.

    Петрик пообіцяв ніколи в житті більше не красти і завжди дотримував свого слова.

-          Що трапилося на перерві?

-          Чому Петрик перестав відвідувати школу?

-          Чи дотримав Олег свого слова?

Склади план до тексту, письмово перекажи його , передай зміст цього тексту по-іншому, змінивши особу від якої ведеться розповідь. Про події буде розповідати не автор, а сам Сергійко. Отже, розповідь ведеться від першої особи.



Зроби  руханку, перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=NcI3S6eGxsI

15.04
Тема: Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті. Утворення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні.
Повтори все, що ми знаємо про дієслово. (Дай відповіді, усно на запитання на с.164 в підручнику)
С.110 впр.269 (збірка), впр.319 (в підручнику, пригадай правило написання не з дієсловами), впр.320 (зверни увагу на схему розбору дієслова, як частини мови, виконай за зразком)
Виконану роботу надішли на Email або через вайбер

16.04
Тема:"Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті. Утворення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні».
С. 164 Впр.322 ( в підручнику), С.110 Впр. 268, 267 ( збірка)Виконану роботу надішли на Email або через вайбер

21.04
Тема:«Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами). Незмінюваність – основна граматична ознака прислівників».
Подивись відеоролик і познайомся з новою частиною мови, будь уважний. Перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=AFtdwM4s3is
Попрацюй з підручником :
1. Прочитай  правило на с.165 правило про частину мови прислівник.
2.Усно виконай завдання впр. 323., прочитай висновок.
3.Виконай письмово впр. 324 ( підкресои прислівники  _ . _ . _ ._), впр.325.Виконану роботу надішли на Email або через вайбер.
Зроби  руханку, перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=NcI3S6eGxsI

22.04
Тема:«Прислівники, близькі і протилежні за значенням».
Подивись відеоурок, попрацюй разом, перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=YXdse3nO7-0&t=292s
Виконай завдання в підручнику С.167 Впр.327, 328. Пригадай яку частину мови називають прислівником?(правило)

23.04
Тема:«Поширення речень (тексту) прислівниками. Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками»
Подивись відеоурок, попрацюй разом. Перейди за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=0rmhHaHO52c&t=19s
Попрацюй у підручнику с.169  Впр.332. Прочитай правилона с.169. Впр. 333( спиши речення, підкресли однорідні прислівники  . Виконану роботу надішли на Email або через вайбер.

27.04
Тема:"Урок розвитку мовлення"
Сьгодні ми напишемо твір-опис  на основі власних спостережень "Надійшла весна прекрасна"
У  художньому описі образно змальовуються ознаки предметів.
1.Дай усно відповіді на запитання
- Що змінилось у природі з настанням весни?Якими стали сонце, сніг, небо, хмарки?
-Що відбувається з рослинним світом? Якою стала трава? Які квіти першими пробуджуються від сну?
-Які птахи прилітають навесні першими?
-Чи подобається тобі ця пора року?
2. До слова весна добери дієслова, прикметники, які її характеризують.
Весна надійшла, ..., ...,...   .
Весна чудова,  ... , ..., ... .
Доберіть до іменників дієслова та прикметники, які допоможуть тобі написати  твір-опис.
Сонце
Небо
Хмарки
Струмочки
Дерева
Трава
Квіти
Птахи

Зразок: Сонце викотилось, виглянуло, піднялось.Сонце весняне, привітне, тепле, веселе.

3.До поданих слів добери порівняння і запиши:
Весна, як ...  .
Небо, неначе.... .
Хмарки, немов...  .
Струмочки, неначе.... .
 4. Склади план твору.(запиши його) Використовуючи  матріал з попередніх завдань напиши  твір-опис.

Написаний твір надішли на Email або через вайбер.

29.04
Тема:мова «Спостереження за роллю прислівників у тексті. Вибір із поданих прислівників тих, які найбільше відповідають меті та типу висловлювання».
мова «Спостереження за роллю прислівників у тексті. Вибір із поданих прислівників тих, які найбільше відповідають меті та типу висловлювання».

Виконай завдання в підручнику с.170 впр.334, впр.336(зверни увагу на зразок, пригадай , які члени речення ми називаємо однорідними), впр. 337(підкресли однорідні члени речення, виражені прислівниками, виконуючи завдання 4  пам'ятай, що прислівник незмінна частина мови, тому закінчення не має.
Виконану роботу надішли на Email або через вайбер.

30.04
Тема:« Уживання прислівників під час побудови текстів.»
Виконай завдання в підручнику С.172-173 впр.339, 342(запиши після складеного тексту, який це текст) 
Виконану роботу надішли на Email або через вайбер.

05.05
Тема:     «Поширення речень (тексту) прислівниками. Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками.»
Попрацюй з презентацією з онлайнуроку, перейди за посиланням https://docs.google.com/presentation/d/1WOnKP2yw6V9rKZWzXsoJCB1-gDpTLorklp2jWe_-GY8/edit?usp=sharing
Завдання в збірці с.89 впр.219, с.51 впр.128, с.52 впр.131(спиши речення, над іменниками познач відмінок)Виконану роботу надішли на Email або через вайбер.

06.05
Тема: Поширення речень (тексту) прислівниками. Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками.
с.172 впр.338, 340, 346, повтори тему "Текст", "Числівник" ( збірка с.11, 76) Виконану роботу надішли на Email або через вайбер.

07.05
Тема:«Уживання прислівників під час побудови текстів».
1). Пригадай все, що ти вивчив про прислівник, заповни таблицю)с. 175 впр.348(1,3, 4 завдання).
2) Виконай завдання с.176 впр.349, с.174 впр.345
3) Повтори за підручником тему "Дієслово" с.133-164(всі правила), с.104 впр.255(познач над дієсловами число та особу)-завдання в збірці.
Виконану роботу надішли на Email або через вайбер.

12.05
Тема: "Урок розвитку зв'язного мовлення".
Переказіз творчим доповненням.
1)Прочитай текст. Подумай, що здивувало Мурка.
Як здивувався Мурко

Лежить Мурко проти сонця, гріється. Заплющив очі, спить.
На подвір'ї ходило курча. Воно відбилося від квочки й жалібно пищало.Побачивши кота, замовкло.Підійшло тихенько до нього, притулилося й очі закрило. Тепло йому біля котячого кожушка.
Мурко відчув, що до нього хтось притулився. Розплющив очі - курча.Здивувався: та й сміливе  ж яке!
Дивиться Мурко на пташеня, дивується й не знає, що йому робити.Чи налякати курчатко, щоб утекло, чи хай собі гріється?
2)Дай відповіді на запитанння.

1.Чому пищало курчатко? Як воно пищало?
2.Що зробило курчатко?
3.Чому здивуваувся Мурко?
4.Чи сміливим було курчатко?
5.Як на вашу думку вчинить котик?

2)Склади  і запиши план поданого тексту.

Напиши, як по-різному можна називати курчатко, Мурко, щоб уникнути повтору цих слів.
Курча-
Мурко-

3)Прочитай текст ще раз. Підготуйся до письмового переказу тексту із творчим доповненням. (Допиши як вчинив  котик)

Напиши переказ  тесту з творчим доповненням, виконану роботу надішли на вайбер.

13.05
Тема: "Контрольна робота"(виконана онлайн за допомогою інструменту zoom)

14.05
Тема:«Повторення вивченого про текст».
Пригадай, що називається текстом. Які типи текствів  ти знаєш?
Виконай завдання з підручника с.177 впр.351, 352 (3 завдання виконай письмово), с.178 впр. 354.Виконану роботу надішли на вайбер.

20.05
Тема: Перевірна робота

Перевірна робота з української мови:

1. Спиши текст, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки

       За нашим   с..лом  ро(з,с)кинувся  ш..рокий  став. (З, с)хились над ним дві молоденькі бері..ки. Стрункі, в..сокі, білокорі. Заглядають у воду і м..лують(ц,с)я своєю красою. Вітер розчісує їм з..лені коси.

       Минуло літо. (Не)помітили бері..ки, як пі(д,т)кралася до них та(є,ї)мнича осін...   .

2. Вибери рядок, у якому подано синоніми до прикметника сміливий

  А   сміливо, сміливість, насмілитись

  Б   відважний, хоробрий, безстрашний

  В   сором’язливий, нерішучий, боязкий


3. Визнач відповідність тверджень 

Пишуть , кричать                            майбутній час

Прибігла , знайшов                        теперішній час

Заспіває , прочитають                    минулий час


4. Визнач відмінок іменників

 Біла лілія підставила рибці зелений листочок.


5. Спиши речення. Визнач головні члени речення. Встанови зв’язок слів у реченні.

  У сосновому лісі під кущем хлопці побачили маленького їжачка.

6. Запиши поданий математичний вираз словами, вживаючи прийменник до.       57 + 14 = 

7. Запиши словосполучення, поставивши займенники, що в дужках, у правильній формі

Зустрівся з (ми),  привітати (вони), приготував для (я),  звернувся до (ти), чекає на (він).


8. Складіть зв’язне висловлювання (4-5 речень) на тему
  «Яким має бути справжній друг (подруга)?»

Надішли виконану роботу на вайбер до 20.05.

21.05
Тема:«Повторення вивченого про однорідні члени речення»
1. Повтори правило с.25 (в збірці) про однорідні члени речення.
2.Виконай вправу 68 с. 29 (збірка). Підкресли однорідні члени речення ______.
3.Виконай вправу 77 с. 31 (збірка)
4. Виконай вправу 71 с. 29 (збірка) Виділені слова заміни однорідними членами речення, не забудь про розділові знаки . Додай своє речення-кінцівку.

Надішли виконану роботу на вайбер до 22.05.

25.05
Тема: Повторення вивченого про частини мови

1. Пригадай, що ми знаємо про іменник та прикметник (с. 41, 57 в збірці).
2. Виконай вправу 361 с. 181 в підручнику ( спиши текст, підкресли прикметники з іменниками)
3.Виконай вправу 362 с. 181 в підручнику( в 3 абзаці зверху над іменниками вкажи  відмінок).

26.05
Тема: Повторення вивченого про частини мови
1. Пригадай, що ми знаємо про дієслово, числівник ( с. 76, 92 в збірці)
2.Виконай завдання зі збірки с. 94 впр. 234, с.101 впр.248, с.79 впр. 196( 2 стовпчик, приклади запиши використовуючи числівники.
Зразок:  Від .....відняти.....дорівнює....)

27.05
Тема: "Повторення вивченого про частини мови"

1. Повтори, що ми знаємо про займенник та прислівник ( збірка с. 84, 113)
2. Виконай завдання зі збірки  с. 126 впр.309( спиши , підкресли прислівники, зверху надпиши питання), с.88 впр. 218.(, спиши,  познач особу, число. відмінок займенників)

28.05   
Тема: "Повторення й узагальнення вивченого за рік"
 Виконай завдання з підручника с. 182 Впр.364 (завдання 2, 3 виконай письмово), с.184 впр.370 (виконай усно), с.187 впр.379











1 коментар: