вівторок, 17 березня 2020 р.

Природознавство, основи здоров'я, Я у світі

17.03.2020
Використання та охорона природних багатств, водойм. (Прочитати в підручнику)
 Переглянути презентацію "Використання та охорона природних багатств"за посиланням https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fnauводойм. rok.com.ua%2Fuploads%2Ffiles%2F42889%2F27843%2F27864_images%2F12.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fnaurok.com.ua%2Fprezentaciya-vikoristannya-ta-ohorona-prirodnih-bagatstv-vodoym-27843.html&tbnid=ha_Jk1zXx37WlM&vet=12ahUKEwilnJ_m_6DoAhUF7qYKHdjYB0cQMygAegUIARDTAQ..i&docid=EjtekUzLhpaH9M&w=700&h=525&q=%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%204%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%20%D0%9E%D1%85%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B0%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%B1%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D1%82%D1%81%D1%82%D0%B2%20%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B9%D0%BC&ved=2ahUKEwilnJ_m_6DoAhUF7qYKHdjYB0cQMygAegUIARDTAQ

19.03.2020
Грунти України.Охорона грунтів.(Прочитати в підручнику, відповісти на запитання)

Прочитай інформацію, дай відповіді на запитання.
Ґрунт — це верхній родючий шар землі, на якому ростуть або можуть рости рослини. Ґрунт служить домівкою для багатьох тварин.
- Ми повторимо склад ґрунту.(Дай відповіді )
1. Це живі організми, під дією яких із залишків рослин утворюється перегній. 
2. Воно допомагає кореням рослин дихати. 
3. Одна із складових частин ґрунту, що є хорошим розпушувачем, забезпечує доступ повітря до коренів рослин
4. Він утворюється із залишків рослин і тварин, підвищує родючість ґрунту. 
5. Вона добре утримує воду. 
6. Речовина, необхідна для життя і розвитку рослин. 
7. Ця поживна речовина утворюється з перегною під впливом мікроорганізмів. 

8. Назвіть основну властивість ґрунту. 
9. Від чого залежить родючість? 
10. Від чого залежить колір ґрунту? 
- Який ґрунт найродючіший?
Чорноземні ґрунти — одне з багатств нашої країни. У них найбільша кількість перегною, вони найродючіші. Чорноземний ґрунт рихлий, темний, у ньому багато вологи і повітря. На чорноземних ґрунтах вирощують високі врожаї кращих сортів пшениці, соняшнику, цукрового буряка та інших цінних культур. Чорноземні ґрунти переважають у зоні степів. Під час Великої Вітчизняної війни німці вивозили український чорнозем до Німеччини, оскільки там ґрунт не такий родючий.
  Існує безліч видів ґрунтів, але не всі із них придатні до землеробства.
- Піщані ґрунти добре пропускають воду, швидше прогріваються навесні і промерзають узимку. Вони майже не затримують вологи і корисних речовин і вважаються бідними. Глинисті ґрунти можуть сприяти застою води, довше прогріваються навесні і довше не промерзають з настанням холодів. Разом із тим глинисті ґрунти затримують добрива і корисні речовини, забезпечуючи високу родючість.
     У багатьох із вас є город. Розкажіть, що ви робите, щоб ґрунт був родючішим? 
— За ґрунтом потрібно правильно доглядати. Він потребує дбайливого ставлення. Якщо ґрунт виснажується, йому слід дати відпочити. Людина до кінця не може відновити ґрунт ані добривами, ані оброблянням. Ґрунт може відновити сама природа, причому дуже повільно: за 250–300 років — 1 см, 20 см — за 5–6 тис. років. Зате зруйнувати ґрунт можна швидко впродовж 1 року.
Що руйнує ґрунт? Вода, вітер, вирубування лісів, будівництво доріг, будинків, надмірне використання отрутохімікатів і добрив. Якщо вносити отрутохімікати більше норми, вони накопичуються в ґрунті, забруднюють його. У результаті цього гинуть черв’яки, личинки комах, мікроби, без яких ґрунт утрачає родючість.
Як запобігти руйнуванню ґрунтів? Висаджувати лісові смуги, правильно відкривати ґрунт на схилах, проводити снігозатримання, помірно використовувати добрива й отрутохімікати тощо.
Люди повинні оберігати повітря і водойми від забруднення, рослини і тварин — від знищення. А чи є небезпека для ґрунту? Чи потрібно його оберігати?
— Чи може одна людина розв’язати екологічні проблеми ґрунту? 
— Охорона ґрунту — це завдання всього людства. Проблема забруднення ґрунту стосується всіх людей Землі.

30..03

Подивись цікаве відео "Грунт" , переходь за посиланням https://ua.mozaweb.com/Extra-Video-Grunt-303441 

Пройди онлайн тест за темою "Природа України" за посиланням https://forms.gle/Rjsh7ZCqH4ytwQd27

02.04.
Тема :Розташування природних зон в Україні. Карта природних зон України.

Передивись презентацію за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=B1GYPw4gQJQ
Прочитай в підручнику  с. 147-148 , дай відповіді на запитання, уважно роздивись карту природних зон  України, дай відповіді на запитання після тексту, будь готовий наступного разу виконати  онлайнтест.

06.04
Тема :Природознавство «Мішані ліси».
С.149-151, прочитати, дати відповіді на запитання післі тексту (усно). Подивись презентацію за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=FdF5UeZxdDk
Прдивись відео про Поліський заповідник за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=cWeovHWthbc

09.04 Тема: «Мішані ліси». С.153-155, прочитай, да відповіді на запитання . Заповни  таблицю


Природа Полісся

Рослини
Тварини
Корисні копалини





13.04
Тема: Природознавство  «Лісостеп». Подивись презентацію , перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0b0qRICnr1A      
Прочитай у підручнику с.155-158, дай відповіді на запитання (усно).

Основи здоров'я 
Тема: "Бажання, можливості, обов’язки.»   Прочитай текст підручника.




22.04 Образотворче мистецтво
Тема : «Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. Виконання композиції «Святкове місто».

— Що таке пейзаж?
— Які засоби використовує художник для передачі настрою в пейзажі?

- Сьогодні на уроці ми познайомимось з особливостями зв’язку архітектури з природним середовищем, продовжимо працювати над умінням передавати настрій у пейзажі й безпосередньо зупинимося на міському пейзажі.
- Як ви думаєте, що повинен передати художник, зображуючи цей пейзаж? Ви маєте рацію: місто, в якому багато будинків і мало дерев.

      Уперше в XVII столітті з'являється архітектурний пейзаж, і називають його «ведута» (у перекладі з італ. вид). На великих полотнах художники з максимальною точністю відтворювали вигляд міст, завдяки чому ми знаємо, якими вони були тоді. Але й у міських пейзажах також можна передати настрій. А допоможе у цьому колір.
 До малих архітектурних форм належать фонтани, альтанки, лави, ліхтарі, дитячі ігрові майданчики, паркові лави, павільйони, кіоски. Всі подібні споруди належать до ландшафтної архітектури та найчастіше використовуються в садово-парковому мистецтві.
Подивіться на архітектурні пейзажі, виконані  відомими художниками.





Спробуйте виконати  роботу. Для того щоб виконати роботу на тему «Святкове місто» потрібно використовуючи  фарби теплої гами.
    Можете зобразити, якесь знайоме місце (площа, вулиця, парк, окрему частину вулиці)  Не забудьте також і про дерева, які можуть розташовуватися або перед будинками, або за ними. Сфотографуй створений пейзаж та надішли на Email.


23.04 Природознавство Тема: "Степ"
Подивись презентацію "Природа степу", перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=OgfwgtnvWeA
Прочитай в підручнику с.161-163, дай відповіді  на запитання після тексту (усно), заповни таблицю (1 і 2 колонки, 3 заповнимо на наступному уроці)

Природа Степу

Рослини
Тварини
Корисні копалини





24.04 Урок "Я у світі"
Тема:«Подорожуємо країнами Євросоюзу»
Подивись відеоурок, попрацюй разом, здійсни віртуальну подорож до Великої Британії. Це дуже цікаво! Перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=EQmjTtSw5-I


27.04 Природознавство
Тема: "Степ"
1. Пригадаємо, що ми вивчили про степ на минулому уроці.
    Гра «Вірю — не вірю»
 - Зима в степу тепла, зі значною кількістю снігу. 
 - Найкращою порою року в степу є весна. 
 - Зона степів займає північну частину країни. 
 - У степах можна зустріти деркача і дрохву.
 - Основне багатство степу — соснові ліси. 
 - Улітку в степу часто випадають дощі. 
 - Навесні в степу зацвітають тюльпани, фіалки, горицвіти, півонії. 
 - Тварини степу мають яскраве забарвлення.
 - Майже всі степи розорані. 
 - У зоні степів знаходяться промислові міста Київ, Чернівці, Тернопіль. 
2. Прочитай текст підручника С.163-164, дай усно відповіді на запитання.
3. Запиши  в зошиті у таблицю ( створену на минулому уроці) корисні копалини зони степів.

4.Виконай самостійну роботу (запиши у зошиті).

 1.Запишіть назви тварин степу за групами у зошит.
 Лисиця, борсук, метелик, сарана, ховрах, тушканчик, гадюка степова, ящірка, перепілка, стрепет, боривітер, бабак, коник, жайворонок, богомол.
 Звірі                    Птахи                   Комахи                   Плазуни
2.   Виконай тест, запиши у зошит.
 1. У зоні степів ростуть такі рослини:
 а) конвалія, суниця, чорниця, брусниця, копитняк, барвінок;
 б) фіалки, незабудки, тюльпани, ковила, типчак, тонконіг;
 в) підсніжники, магнолія, суничне дерево, олеандр, пальма, кипарис.
 2. У зоні степу є заповідник:
 а) Розточчя;                б) Поліський;                   в) Асканія-Нова.
 3. У заповіднику Асканія-Нова мешкають такі птахи:
 а) тетеруки, глухарі, жайворонки, перепілки, орли;
 б) дрохви, страуси, жайворонки, фламінго, пелікани;
 в) качки, куріпки, тетеруки, дятли, кулики, лелеки, трясогузки.
 4. Великі міста зони степів:
 а) Ялта, Запоріжжя, Львів;
 б) Миколаїв, Херсон, Запоріжжя, Донецьк, Луганськ;
 в) Черкаси, Полтава, Суми.
 5. Які заповідники створені в степовій зоні?
 а) Асканія-Нова, Медобори;
 б) Асканія-Нова, Луганський, Український степовий, Чорноморський;
 в) Поліський, Ялтинський.
 6. Які з поданих тварин є типовими для степу?
 а) Ховрах, тхір, перепілка, степова гадюка, одуд;
 б) рябчик, вусач альпійський, бурий ведмідь;
 в) зебра, кіт лісовий, пелікан, глухар.
 7. Родовища яких корисних копалин зосереджено в зоні степів?
 а) Торфу;
 б) глини, мармуру;
 в) залізних, марганцевих руд, кам’яного вугілля.
 8. Які форми земної поверхні є в степовій зоні?
 а) Рівнини, горби;
 б) рівнини, горби, яри, балки.
3.Дай розгорнуту відповідь.
 — Чим лісостеп відрізняється від степу? Чому?
 — Як рослини пристосувалися до нестачі вологи у степу?
 — Наведіть приклади пристосування тварин до життя в степу.
Виконану самостійну роботу надішли на вайбер до 29.04

27.04 Основи здоров'я
Тема: Воля і здоров'я людини. Практична робота. Виконання проекту: "Відомі параолімпійці".
Прочитай  текст підручника.
Прочитай про життя  і шлях до перемоги відомого українського чемпіона параолімпійських ігор, перейди за посиланням https://www.radiosvoboda.org/a/29095648.html
Підготуй інформацію  про відомого параолімпійця,  надішли на Email. Твій виступ буде розташовано на блозі, з ним зможуть ознайомитися всі твої однокласники.

"Відомі параолімпійці"

Роботу виконала Чащіна Катерина




30.04 Природознавство
Тема:«Гори. Карпати і Кримські гори.»
Прочитай в підручнику с. 165-168.
Заповни порівняльну таблицю. Зроби висновки .


  Карпати та Кримські гори



Рослини
Тварини
Карпати


Кримські гори



04.05  Природознавство
Тема: «Практична робота. Подорож Україною з використанням електронних ресурсів" 
Подивись відеоурок, попрацюйте разом, перейди за посиланням   https://www.youtube.com/watch?v=J6JOE9M2ejo  . 
За поданим в кінці уроку планом ( 7 пунктів) дуже коротко охарактеризуй будь яку природну зону України.

04.05 Основи здоров'я
Тема:«Звички і здоров’я. Формування звичок. Практична робота. Виконання проекту з формування корисної звички»
1. Прочитай текст підручника с.132-135, виконай практичну роботу на с.135(реалізуй задумане під час літніх канікул)








































07.05  Природознавство
Тема:«Навчальний проект. Чому ліси називають «легенями планети?»
1. Прочитай в підручнику інформацію на с.169
2. Обери одну із запропонованих тем після тексту і підготуй повідомлення.
Надішли повідомлення на вайбер для презентаціїї своєї роботи на блозі.

08.05 Я у світі
Тема:“Навчальний проект “Українці, яких знає світ”

 — Кожна людина живе по-своєму. Одні витрачають свої сили на пошуки багатства, женуться за розкошами й часто забувають, що найціннішим у житті є любов близьких, здоров’я рідних і цікава справа, корисна не лише для себе, а й для інших. На щастя, людей, котрі дбають не тільки про власне благополуччя, дуже багато. І таких людей пам’ятають. На їх честь називають вулиці, річки, озера, моря і навіть зірки на небі.
 В Україні дуже багато знаменитих, відомих у всьому світі людей. Це вчені, політики, винахідники, історики, лікарі, вчителі, спортсмени. Це Леся Українка, Т. Шевченко, брати Клички, Ані Лорак. Чому вони набули відомості?  
 — Пригадаймо видатних українців. 
 Сергій Бубка — український легкоатлет, олімпійський чемпіон у стрибках із жердиною, шестиразовий чемпіон світу.
 Володимир Кличко — олімпійський чемпіон (1996 р.), чемпіон світу з боксу.
 Віталій Кличко — чемпіон Європи з боксу, інтерконтинентальний чемпіон.
 Лілія Подкопаєва — дворазова олімпійська чемпіонка зі спортивної гімнастики.
 Олег Лісогор — заслужений майстер спорту з плавання, чемпіон світу.
 Яна Клочкова — олімпійська чемпіонка з плавання, володарка Кубка світу.
 Оксана Баюл — фігуристка, чемпіонка Олімпійських ігор.
 Віктор Петренко — олімпійський чемпіон з фігурного катання.
 Тетяна Яблонська — художник-живописець, професор Української академії мистецтв.
 Соломія Крушельницька — оперна співачка, виконавиця майже 60 оперних ролей.
 Ніна Матвієнко — співачка, Народна артистка України.
 Микола Лисенко — композитор, основоположник українського оперного театру, автор опер «Наталка Полтавка», «Тарас Бульба», «Коза Дереза».
 Олександр Довженко — письменник, кінорежисер, який у 1932 р. Створив перший український ігровий фільм.

 Проект «Видатні українці»

 — Нещодавно в нашій країні проходило опитування людей за темою «Кого ви вважаєте видатними українцями?». Якби ви взяли участь у цьому опитуванні, кого б із видатних українців ви записали до книги імен «100 видатних українців»? Чому?
 Учні обговорюють, потім пропонують власні варіанти імен та пояснюють свою точку зору, чому вони обрали саме цих людей.

 Видатні українці
 - Тарас Шевченко, великий Кобзар — так називали і називають його люди. Геніальний син українського народу прославляв Україну на весь світ. Його книга «Кобзар» перекладена багатьма мовами світу. Народ України береже пам’ять про видатного поета. Йому побудовані пам’ятники, його ім’ям названі вулиці, порти, театри, університети. Його вірші знають дорослі і діти.
 -  Микола Амосов — академік, заслужений діяч науки України. Із 1952 р. очолював клініку грудної хірургії Українського науково-дослідного інституту туберкульозу і грудної хірургії. Основні наукові праці присвячені питанням хірургії серця і легень. З 1983 р. — директор Київського інституту
 серцево-судинної хірургії. 1978 р. лауреат Державної премії УРСР.
 - Катерина Білокур (1900–1961), живописець. Народна художниця України (з 1956 р.). Читати, писати і малювати навчилася самотужки. Жила у злиднях. Нею написані такі картини: «Квіти увечорі», «Декоративне панно», «Жар-колос», «Жоржини», «Рожі і троянди», «Осінь», портрети
 та автопортрети.
 - Михайло Грушевський (1866–1934) — учений-філолог, літературознавець,організатор науки, письменник, критик, політичний діяч, публіцист. Голова Центральної Ради (1917–1918). У 1919 р. емігрував. У 1924 р. на його прохання уряд України дозволив йому повернутися в Україну для наукової діяльності.
  Із його ім’ям пов’язаний розвиток історичних подій від перших кроків Центральної Ради до ІV Універсалу про самостійність УНР. Багато працював в царині історії літератури — це насамперед відповідні екскурси в його основних працях: «Історія України-Русі» та «Історія української літератури», що охоплює українську народну творчість і письменство до початку ХVІІ ст.
- Сергій Бубка (1963) — шестиразовий переможець чемпіонату світу з легкої атлетики, 35-разовий рекордсмен світу. Народився в Луганську. Закінчив Київський інститут фізкультури. Уславився як стрибун із жердиною. Починаючи з 1984 р. йому підкорялися різні висоти. У 1986 р. чотири рази
 був рекордсменом світу. Заслужений майстер спорту, кандидат педагогічних наук, Герой України. У Донецьку започаткував міжнародний легкоатлетичний турнір «Зірки жердини», який став традиційним. Почесний громадянин Братислави, Парижа і Донецька.
 - Людмила Павленко — паралімпійська чемпіонка. Народилася у селі Дмирівка Золотоніського району Черкаської області. Зимовими видами спорту почала займатися з 2002 р. За цей час стала майстром спорту міжнародного класу, багаторазовою чемпіонкою та призеркою чемпіонатів і кубків світу з лижних гонок та біатлону 2003–2005 рр. Павленко — одна із лідерів паралімпійської збірної команди, чемпіонка і срібна призерка з біатлону та бронзова призерка з лижних гонок кубку світу 2009 р. у м. Сьюсьоен (Норвегія); срібна і бронзова призерка з біатлону та дворазова бронзова призерка з лижних гонок чемпіонату світу 2009 р. з лижних гонок та біатлону у м. Вуокатті (Фінляндія).
   У спортсменки — ураження опорно-рухового апарату (наслідки дитячого церебрального паралічу). Людмила — випускниця Харківського обліково-економічного технікуму. Нагороджена орденом княгині Ольги ІІІ ступеня.
 - Академік Євген Патон, чиє ім’я носить інститут електрозварювання, за своє життя здійснив розробку 35 клепаних мостів. Найвищим досягненням науковця став суцільнозварний міст. Він має 20 прогонів завдовжки 58 м кожний та чотири суднохідних прогони по 87 м. Загальна довжина моста дорівнює 1492 м, а вага — 10 тис. тонн. Міст носить ім’я свого творця і прикрашає Київ з 1953 року.
- Звісно, всім нам відоме ім’я академіка Сергія Павловича Корольова, під керівництвом якого був запущений перший в історії людства штучний супутник Землі за допомогою ракети (4 жовтня 1957 р). Народився Сергій Павлович Корольов у Житомирі, у 1924 р. Закінчив першу Одеську будівельну профшколу. Два роки навчався на механічному факультеті Київського політехнічного інституту, пізніше перевівся на навчання у Московське вище технічне училище (МВТУ), яке закінчив у 1930 р.
Корольов заснував велику наукову школу. Його ім’ям назване одне з великих утворень на зворотному боці Місяця.
 - Леонід Костянтинович Каденюк — перший льотчик-космонавт незалежної України. Він народився 28 січня 1951 р. у с. Клішківці Хотинського району Чернівецької області у сім’ї вчителів. Закінчивши 1967 р. середню школу, вступив до Чернігівського вищого авіаційного училища, яке успішно закінчив 1971 р., здобувши кваліфікацію пілота-інженера. 1976 р. його відібрали до групи космонавтів при Центрі підготовки космонавтів ім. Ю. Гагаріна, яку він успішно закінчив у 1978 р. Курс підготовки включав біологію, екологію, медицину, метеорологію, космічну геологію та необотаніку.
 У 1978–1983 рр. Л. Каденюк служив як космонавт-випробувач і льотчик-космонавт у Групі космічних систем багаторазового використання. Брав участь в експериментальних дослідженнях і випробуваннях системи «Буран».
 У 1984–1988 рр. Л. Каденюк працював льотчиком-випробувачем у Державному літно-випробувальному центрі Військово-повітряних сил. Здійснив низку випробних польотів на літаках Су–27, Су–27УБ і МіГ–25, отримав звання льотчика 1-го класу. Окрім того, брав участь у випробуваннях літаків МіГ–23, МіГ–27, МіГ–31,— а також космічного корабля «Буран».
 З 1990 р. Л. Каденюка, згідно із українсько-російською угодою про спільну космічну програму, було призначено командиром українського космічного екіпажу.
 У 1996 р. працював в Інституті ботаніки АН України з метою підготовки спільного українсько-американського космічного експерименту з біології. Л. Каденюк — один із перших, кого було відібрано до групи космонавтів НКАУ (Національного космічного агентства України) у 1996 р. У листопаді цього ж року НКАУ і НІСА його було призначено спеціалістом-дослідником у рамках космічної програми «SТS». Л. Каденюк пройшов курс підготовки у Космічному центрі ім. Джонсона і був основним спеціалістом-дослідником на борту космічного корабля «Колумбія» під час місії «SТS»–87 (19 листопада — 5 грудня 1997 р.).

 Л. Каденюк — генерал-майор Збройних Сил України, Герой України, кавалер ордена «За мужність» І ступеня, автор 5 наукових праць. 

— Які видатні українці — наші сучасники — прославили нашу країну? Чим саме? (Знайди інформацію, надішли на вайбер,творче завдання буде розміщено на блозі)

14.05 Природознавство
Тема: "Гори Карпати. Кримські гори"
Подивись презентацію про гори України , перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=JJiZZlGUo0o
Дай відповіді на запитання(письмово):
 - У якій частині України розташовані Карпати?
 — Яка найвища вершина Українських Карпат?
 — Яка її висота?
 — Які погодні умови у Карпатах?
— Які озера Карпат вам відомі? 
- Які річки беруть початок у Карпатах? 
 - Рідка корисна копалина чорного кольору, використовується як паливо, добувають у Карпатах. 
 - Як називається карпатська ялинка? 
 — Розкажіть, які рослини поширені у Карпатах.
 — Як називаються гірські луки у Карпатах?
 — Які рідкісні рослини Карпат ви знаєте?
 — Яких тварин Карпат ви знаєте?
    - Які  заповідники Карпат ви знаєте?

— Як люди використовують природу Карпат?
Прочитай в підручнику с. 165-168( повтори вивчене про гори України)

18.05 
Тема:  «Практична робота. Подорож Україною з використанням електронних ресурсів. Контрольна робота №6.»
1. Подивись ще раз відеоматеріал про природні зони України, пригадай, що ми вивчили , перйди за посланням https://www.youtube.com/watch?v=J6JOE9M2ejo .
2. Виконай контрольну роботу.
 КОНТРОЛЬНА РОБОТА
1. Зону мішаних лісів ще називають:
 а) Українське Полісся;      б) Українське Поділля;    в) Українські степи.
 2. На Поліссі найпоширеніші:
 а) хвойні ліси;              б) листяні ліси;              в) мішані ліси.
 3. Які заповідники створені в степовій зоні?
 а) Асканія-Нова, Медобори;             б) Асканія-Нова, Український степовий.
 4. У зоні мішаних лісів ростуть бамбук, пальма, кипарис.
 а) Так;                     б) ні.
 5. На Поліссі виготовляють багато речей з деревини.
 а) Так;                         б) ні.
 6. У мішаних лісах мало грибів.
 а) Так;                       б) ні.
 7. Річки й озера мішаних лісів не багаті на рибу.
 а) Так;                         б) ні.
 8. Одеса знаходиться в зоні степів.
 а) Так;                    б) ні.
9. Продовжіть ланцюжок.
 Дрофа, перепілка, ...                      Ковила, мак, ...
 (Орел, полин, ясен)
 10. Природні зони — це:
 а) теплові пояси Землі;      б) ділянки земної поверхні з однаковою природою.
 11. Які заповідники створені в лісостепу?
 а) Асканія-Нова, Український степовий;              б) Канівський, Медобори, Розточчя.
 12. Випиши назви рослин, що є у Карпатах.
 Ковила, ялиця, куниця, смерека, модрина, гадюка степова.
 13. Побудуйте ланцюг живлення.
 Тушканчик, полин, орел.
14. Знайдіть помилки. Запишіть кожне речення правильно.
 Зона степів займає Північну частину України.
 Зона мішаних лісів займає Південну частину України.
 У зоні мішаних лісів випадає мало дощів, часті посухи.
 15. Пронумеруйте, у якій послідовності розташовані природні зони України з півночі на південь.
 ___Зона лісостепу;
 ___зона степу;
 ___південний берег Криму;

 ___зона мішаних лісів. 
Виконану роботу до 13.05 надішли на вайбер.

21.05


Тема:«Ознайомлення з  водоймами рідного краю»
1. Подивись відеоурок, попрацюй разом , перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=aahP_EWxbSw
2. Виконай завдання "Гра так-ні".

Проект. Чому ліси називають «легенями планети?»















22.05 "Я у світі"
Тема:«Охороняємо природу, природні багатства».
1.Прочитай в підручнику матеріал на с. 121-128.
2. Виконай завдання 3 на с.124(завдання   виконуй у будь-якому форматі: малюнок, презентація)
Роботи надішли на вайбер.

25.05 
Тема: "Навчальний проект . Добра справа для природи"
Поміркуй, яку добру справу для природи ти можеш зробити. Намалюй малюнок  або зроби схему , напиши  твір-есе, зроби презентацію (обирай  будь-яку форму своєї роботи).Роботи надішли на вайбер.

28.05
 Тема : "Ознайомлення з рослинним та тваринним світом рідного краю"
Здійсни віртуальну подорож та познайомся з рослинним та тваринним світом Харківської області, перейди за посиланнямhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-roslinniy-i-tvarinniy-svit-harkivsko-oblasti-168748.html
 Познайомся з тваринами, занесеними до Червоної книги України, перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=-BJsomFxUrM
Бережіть природу!




Немає коментарів:

Дописати коментар